BlaBlaCar, spre deosebire de Uber, este gata să facă și bani
Dacă ai nevoie să ajungi undeva în oraș atunci poți să apelezi la Uber. Dar dacă ai nevoie să te duci în alt oraș? Mașina personală, trenul sau poți să mergi cu un străin, cu BlaBlaCar.
BlaBlaCar este un startup care conectează pasagerii care au nevoie să ajungă dintr-un loc în altul (pe distanțe lungi) cu șoferii care merg în aceea direcție. Pe scurt, clasicul autostop s-a digitalizat. Startup-ul a început în Franța acum 12 ani și se pare că este gata să facă bani pentru investitori.
La fel ca și la Uber, BlaBlaCar s-a concentrat pe creșterea numărului de șoferi și pasageri și pe extinderea piețelor unde activează și mai puțin pe profit. Totuși, ca orice altă companie și aceasta trebuie să înceapă să producă bani la un moment dat pentru a putea da înapoi ceea ce a primit de la investitori.
Startup-ul francez a strâns până acum 335 de milioane de dolari în nouă runde de finanțare. În 2015, compania a fost evaluată la 1,6 miliarde de dolari, iar acum a ajuns la 65 de milioane de utilizatori pe platformă, iar 15 milioane venind din Franța. Serviciul este disponibil pe 22 de piețe, inclusiv în România.
Cei de la BlaBlaCar estimează că 50 de milioane de oameni vor folosi serviciul în 2018, adică un plus de 40% față de 2017. Serviciul este popular mai ales în Franța unde 40% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani folosesc BlaBlaCar. Cum segmentul este aproape de saturație, francezii se uită la persoanele în vârstă, aceștia reprezentând o oportunitate de creștere.
Numărul utilizatorilor bătrâni s-a dublat în ultimii șase ani, fiind segmentul cu cea mai rapidă creștere. Totuși, succesul companiei nu are loc doar pe plan local, ci și extern deoarece 75% din activitatea BlaBlaCar provine din țările străine.
În urmă cu câțiva ani, Frédéric Mazzella, unul dintre fondatorii companiei, a declarat că firma se află la o răscruce dintre creștere și profitabilitate. Se pare că BlaBlaCar a depășit faza de investiții masive pentru creștere și este gata de profitabilitate.